Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.
Σχεδιασμός, ανάπτυξη & εφαρμογή συστημάτων ποιότητας για τον τουρισμό (Q Label)
Τι είναι το Q LABEL
Εξειδικευμένο σήμα ποιότητας για τον τουριστικό κλάδο. Περιλαμβάνει απαιτήσεις ολοκληρωμένης οργάνωσης και ελέγχου της λειτουργίας μία επιχείρησης του κλάδου.
Οι δώδεκα σημαντικότεροι ελβετικοί τουριστικοί φορείς, με συντονιστή την Ελβετική Ομοσπονδία Τουρισμού, οργάνωσαν την «Πιστοποίηση της Ποιότητας για τον Τουρισμό» με απονομή του Σήματος Ποιότητας Q.
Το Ελβετικό σήμα ποιότητας εφαρμόζεται σε όλη την Ευρώπη σε μεγάλες και μικρότερες επιχειρήσεις που επιθυμούν να βελτιώσουν την ποιότητά τους ή απλά θέλουν να επιβεβαιώσουν την ήδη υψηλή ποιότητα που προσφέρουν.
Υπάρχουν τρία επίπεδα πιστοποίησης με βάση το Q Label. Το Σήμα ποιότητας Q Label (Επίπεδο III), θέτει τις βάσεις του σε υφιστάμενα διεθνή πρότυπα διαχείρισης και ποιότητας, από τα οποία υιοθετεί τη βασική δομή αλλά και φιλοσοφία. Το σύνολο των απαιτήσεων ακολουθεί την δομή του προτύπου ISO 9001:2008. Οι απαιτήσεις αυτές σχετίζονται:
- Με τη οργανωτική δομή και τεκμηρίωση που πρέπει να έχει το σύστημα διαχείρισης.
- Με τη εμπλοκή της διοίκησης και την οργάνωση του προσωπικού.
- Με τον έλεγχο της καλής λειτουργίας του εξοπλισμού και των υποδομών.
- Με την ανάπτυξη μεθόδων συνεχούς εκπαίδευσης του προσωπικού και των υπευθύνων
- Με την εφαρμογή αποδοτικών πρακτικών ελέγχου υλοποίησης κάθε παρεχόμενης υπηρεσίας
- Με την αποτελεσματική διαχείριση των απαιτήσεων των πελατών και την αξιολόγηση των συνεργασιών με τους προμηθευτές
- Με την διαχείριση και αξιολόγηση των παραπόνων πελατών καθώς και των εσωτερικών προβλημάτων λειτουργίας
- Με την μέτρηση, με αντικειμενικά κριτήρια, κάθε ξεχωριστής λειτουργίας προκειμένου να ελέγχεται η αποτελεσματικότητά της, με σκοπό την λήψη αποφάσεων βελτίωσης
Όλες οι απαιτήσεις οργάνωσης έχουν ως κεντρικό άξονα τη σταδιακή αύξηση ή διατήρηση της ικανοποίησης των πελατών στο επιθυμητό επίπεδο, μέσα από μια ομαλή λειτουργία της επιχείρησης.
Σε ποιους απευθύνεται
Η συγκεκριμένη πιστοποίηση απευθύνεται στο σύνολο του τουριστικού κλάδου. Σήμα ποιότητας Q Label μπορεί να απονεμηθεί σε καταλύματα, σε ξενοδοχειακές μονάδες, σε τουριστικά πρακτορεία, σε εστιατόρια, σε επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων ή άλλου εξοπλισμού, σε επιχειρήσεις αθλητικών δραστηριοτήτων και σε οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση που σχετίζεται με τον τουρισμό.
Σε τι ωφελεί μια επιχείρηση
Η ποιότητα σε μια τουριστική επιχείρηση συνεπάγεται τη βέλτιστη ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών μέσα σε καθορισμένα οικονομικά πλαίσια. Η πιστοποίηση με το σήμα ποιότητας Q Label παρέχει:
- Επίτευξη καλύτερης οργάνωσης και διοίκησης ενός οργανισμού ή επιχείρησης του τουριστικού κλάδου
- Βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών για την πλήρη ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών,
- Εισαγωγή του προσωπικού σε οργανωμένο περιβάλλον εργασίας. Ευκολότερη προσαρμογή στις διαδικασίες της εταιρείας του νέου εποχιακού προσωπικού.
- Βελτίωση των συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων και πελατών
- Θέσπιση κανόνων λειτουργίας και εργασίας κοινών για όλο το εμπλεκόμενο προσωπικό με τρόπο σαφή και τεκμηριωμένο,
- Ανάπτυξη και δέσμευση του προσωπικού μέσω της συνεχούς εκπαίδευσης και ενημέρωσης και της εγκατάλειψης πιθανών εσφαλμένων πρακτικών
- Ανάπτυξη συστηματικού ελέγχου λειτουργιών τουριστικής επιχείρησης
- Αντιμετώπιση και επίλυση χρόνιων ή παροδικών προβλημάτων
- Πρόληψη και αποφυγή ατυχημάτων και καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης
- Εντοπισμός αδυναμιών και επιζήμιων υφισταμένων πρακτικών
- Υιοθέτηση κριτηρίων αξιολόγησης για τους προμηθευτές και προστασία της επιχείρησης από ανεύθυνους συνεργάτες.
- Έγκαιρη αναγνώριση και επίλυση των προβλημάτων και παραπόνων πελατών
- Έμφαση στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση προληπτικών και διορθωτικών ενεργειών με αποτέλεσμα την τελική ύπαρξη λιγότερων προβλημάτων προς διαχείριση
- Αποφυγή αστοχιών (πχ ατυχήματα, λάθη) που προκαλούν σημαντική βλάβη στη θέση της επιχείρησης
- Βελτίωση της εικόνας της επιχείρησης
- Κατοχύρωση της υφιστάμενης θέσης στην αγορά και για το μέλλον
- Ανάπτυξη και αύξηση κύκλου εργασιών με προσέλκυση νέων πελατών
- Μείωση του τελικού κόστους λειτουργίας (παρά το κόστος υιοθέτησης και συντήρησης του συστήματος) σαν αποτέλεσμα της ορθότερης οργάνωσης και ορθολογικότερης διαχείρισης των σχετικών πόρων
- Ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το Marketing της επιχείρησης
Ποιος ο ρόλος της IDEC Α.Ε
Η IDEC, έχοντας μακρόχρονη εμπειρία στην ανάπτυξη συστημάτων ποιότητας στον τουριστικό κλάδο, παρέχει στην επιχείρηση την απαραίτητη τεχνογνωσία για την ανάπτυξη ενός συστήματος ποιότητας βασισμένο στις απαιτήσεις του σήματος Q Label. Οι υπηρεσίες της IDEC περιλαμβάνουν τις εξής ενέργειες:
- Διαγνωστική μελέτη όπου εντοπίζονται οι ελλείψεις της επιχείρησης με βάση τις απαιτήσεις του σήματος ποιότητας.
- Καθορισμός πλάνου ενεργειών. Καταγραφή και επιβεβαίωση των γραπτών διαδικασιών του συστήματος.
- Ανάπτυξη όλων των απαιτούμενων εγγράφων και αρχείων
- Εκπαίδευση του προσωπικού
- Διενέργεια επιθεωρήσεων για τη σωστή τήρηση του συστήματος.
- Υποστηρικτικό έργο κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης από τον Φορέα Πιστοποίησης
- Διαχείριση των εκκρεμοτήτων (μη συμμορφώσεων) που μπορεί να προκύψουν κατά την επιθεώρηση
- Υποστήριξη της επιχείρησης μετά την πιστοποίησή της διενεργώντας εσωτερικές επιθεωρήσεις και παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες.
Δείτε επίσης
Ζητήστε μας προσφορά
Δείτε επίσης
-
Ποιότητα: