Skip to main content
Έχετε ερωτήσεις; (+30) 210 428 6227info@idec.gr

e-Λιανικό Β Κύκλος – Επιχορήγηση υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου, για την ανάπτυξη/αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος.

Ο Β’ κύκλος του προγράμματος e-Λιανικό στοχεύει στην επιχορήγηση ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου για την ανάπτυξη/ αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) προκειμένου να στηριχθεί η λειτουργία τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού (COVID-19), να ενισχυθεί ο βαθμός ενσωμάτωσης της ψηφιακής τεχνολογίας, καθώς και ο ψηφιακός μετασχηματισμός τους και να αποφευχθεί ο συνωστισμός στους εσωτερικούς χώρους.

Προϋπολογισμός επενδυτικών σχεδίων

Ο προϋπολογισμός του κάθε έργου μπορεί να φτάνει:

  • τα 1.500€ για αναβάθμιση ήδη υπάρχοντος e-shop και
  • τα 5.000€ για δημιουργία νέου e-shop

Επιλέξιμες επιχειρήσεις

Επιλέξιμες είναι οι πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, οι οποίες πληρούν τα ακόλουθα κριτήρια:

να έχουν κύρια δραστηριότητα ή δραστηριότητα με τα μεγαλύτερα έσοδα το λιανεμπόριο (ΚΑΔ 47 και αναλυτικοί αυτού)

Ο παραπάνω ΚΑΔ να έχει αποκτηθεί:

  • Έως 30/09/2019 (υφιστάμενες)
  • Από 1/10/2019 έως 25/06/2021 (νεοσύστατες)
  • να έχουν φυσικό κατάστημα πώλησης προϊόντων, διακριτό της οικίας τους
  • να έχουν αναστείλει την λειτουργία τους για τουλάχιστον μία ημέρα από την 18/3/2020

Σημειώνεται ότι ως βασικό κριτήριο αξιολόγησης των υφιστάμενων επιχειρήσεων ορίζεται η μείωση του κύκλου εργασιών 4ου τριμήνου 2020 σε σχέση με τον αντίστοιχο κύκλο εργασιών 4ου τρίμηνου έτους 2019. Η μείωση πρέπει σε ποσοστό να είναι μεγαλύτερη ή ίση του 20%. Για τις νεοσύστατες η μείωση θα θεωρηθεί 100% στον κύκλο εργασιών τους.

Επιλέξιμες δαπάνες

Οι επιλέξιμες δαπάνες δύναται να περιλαμβάνουν:

  • Υπηρεσίες σχεδιασμού, ανάπτυξης/αναβάθμισης και διαχείρισης ηλεκτρονικού καταστήματος e-shop (έως το 100% του επιλέξιμου προϋπολογισμού)
  • Εξοπλισμός πληροφορικής (μόνο για νέα e-shop και έως το 30% του επιλέξιμου προϋπολογισμού)
  • Eξυπηρετητές/διακομιστές (server) για τη φιλοξενία εφαρμογών -λογισμικού απαιτούμενου για την δημιουργία/αναβάθμιση και λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, με τα συνοδευτικά στοιχεία του (πληκτρολόγια, οθόνη, κλπ.) και το απαιτούμενο λειτουργικό σύστημα
  • Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (Desktop/Laptop)
  • Άλλος τεχνολογικός εξοπλισμός σχετικός με την δημιουργία/αναβάθμιση και την λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος

Προσοχή: Στην περίπτωση αναβάθμισης υφιστάμενου ηλεκτρονικού καταστήματος δεν είναι επιλέξιμες οι δαπάνες προμήθειας εξοπλισμού πληροφορικής.

Οι δαπάνες είναι επιλέξιμες από 18/03/2020 και η ημερομηνία αυτή αφορά όχι μόνο ημερομηνίες τιμολόγησης αλλά και ημερομηνία συμβασιοποίησης, πληρωμής προκαταβολών ή εξόφλησης, ημερομηνίες δελτίων αποστολής κλπ.

Υποβολή και διάρκεια υλοποίησης

Οι προτάσεις υποβάλλονται από τις 09/07/2021 έως και τις 29/09/2021 και η αξιολόγηση τους θα είναι συγκριτική. Μέγιστη διάρκεια υλοποίησης του έργου: 6 μήνες από την ημερομηνία απόφασης ένταξης της επιχείρησης.

Θέματα προς προσοχή

  • Θα πρέπει άμεσα να συγκεντρωθούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά όπως και προσφορές για κάθε δαπάνη που θέλετε να εντάξετε στο πρόγραμμα επιχορήγησης.
  • Στο επενδυτικό σχέδιο θα πρέπει να περιλαμβάνονται όλες οι απαιτήσεις, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, ώστε να εξασφαλίζεται η προσβασιμότητα στα ΑμεΑ.
  • Το e-shop – θα λειτουργεί σε 2 γλώσσες, καθώς και σε περιβάλλον κινητών συσκευών – mobile responsive ή dedicated mobile version και θα ενσωματώνει λειτουργίες παραγγελιοληψίας (καλάθι), αποθήκης (ποσότητα ειδών) και ασφαλών ηλεκτρονικών πληρωμών (redirect σε τραπεζικό περιβάλλον).
  • Επιλέξιμη δαπάνη είναι και η αγορά λογισμικού με την μορφή Software as a Service (SaaS) εφόσον είναι απαραίτητη για την λειτουργία του e-shop.
  • Δεν έχουν δικαίωμα υποβολής πρότασης οι επιχειρήσεις που εντάσσονται σε ήδη οργανωμένο ομοιόμορφο δίκτυο διανομής προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών και οι οποίες εκμεταλλεύονται κατόπιν σχετικών συμβάσεων άδειες εκμετάλλευσης δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας, που αφορούν συνήθως εμπορικά σήματα ή διακριτικούς τίτλους και τεχνογνωσία για την χρήση και τη διανομή αγαθών ή υπηρεσιών (π.χ. franchising, Shop in shop, δίκτυο πρακτόρευσης κλπ)

Ποιος είναι ο ρόλος της IDEC AE;

Η IDEC A.E. αναλαμβάνει την σύνταξη και υποβολή της πρότασης ενίσχυσης της επιχείρησης σας. Πριν ξεκινήσει η σύνταξη προσφέρει δωρεάν την προβαθμολόγηση της πρότασης σας ώστε να γνωρίζετε εξαρχής τις πιθανότητες της επιχείρησης σας για να εγκριθεί στο πρόγραμμα. 

Επικοινωνήστε με έναν σύμβουλο μας για να σας υποστηρίξουμε στην σύνταξη της πρόταση σας και να σας προσφέρουμε δωρεάν προ-αξιολόγηση!

Επικοινωνήστε μαζί μας

Ενεργά προγράμματα επιχορηγήσεων

Εγγραφείτε στο newsletter μας και ενημερωθείτε για νέες υπηρεσίες, εκπαιδεύσεις, άρθρα και νέα.